28 November 2020
Léven
Léven

Ik ben het Leven

— Johannes 14:6

Welke verwachtingen heb jij van het leven? Wellicht droom je vaak van de toekomst. Je wilt eerst je opleiding afmaken. Dan wil je gaan studeren. Dan hoop je die leuke baan te krijgen. Dan wil je graag gelukkig trouwen, en dan…. Maar is dat écht alles wat je van het leven verwacht? Als er meer niet is, is dat niet de naam leven waard. Want écht leven is een leven met de Heere. Van geestelijk dood, levend gemaakt door Zijn Geest. Zodat we leren dat wij de dood verdienen vanwege onze zonden, maar dat Hij uit genade onze zonden vergeven wil. Alleen door het offer van de Heere Jezus Christus. Alléén Híj is hét Leven. Omdat Hij de macht van de dood overwonnen heeft toen Hij opstond uit het graf. Alléén Hij gééft het leven. En Hij is machtig en gewillig om dat leven met Hem ook jou te geven.

Leven met Hem betekent niet dat je de taak die God je op aarde geeft verwaarloost, of dat je geen oog hebt voor de gaven die God ons geeft in dit aardse leven. Maar tegelijkertijd staat dat alles dan wel in een ander licht: het licht van Gods Woord. Lééf jij, écht? Jezus kennen, in Hem geloven, Hem liefhebben, en Hem dienen; dát is het échte leven. Dat is leven, door Zijn dood bereid. Dat is leven, zelfs na de dood, tot in alle eeuwigheid. Daarom: zoek Hem, en lééf!

Ds. G. Kater

Door Ds. G. Kater

Ook interessant
JouwKompas is een initiatief van omsionswil.nl