24 April 2020
Een goed boek
Een goed boek

— Romeinen 10: 6-21

Een betrouwbare bron is van groot belang. Als we een bijzonder verhaal horen, is het nodig te weten wie dit verhaal vertelt. Sommige bronnen zijn immers onbetrouwbaar. Jij zult ook vast wel eens een verhaal hebben gehoord, dat later helemaal niet waar bleek te zijn.

Nu heb je gisteren gezien, dat Jezus Christus alleen het is, Die jouw schuld voor God kan betalen. Maar waar is dat nu eigenlijk op gebaseerd? Hoe weet je nu, dat dit zo is? Dat kun je alleen weten uit het Evangelie! Dit is de bron, waaruit je kan weten wie die Middelaar is, Die God en de mens weer met elkaar verenigt.

Dat woord Evangelie betekent “blijde boodschap”. Er is goed nieuws voor arme zondaren: er is een Middelaar van God gegeven tot een volkomen verlossing. Dit Evangelie is voor het eerst geopenbaard in het paradijs, direct na de zondeval. Daarna heeft de Heere het laten verkondigen aan en door de aartsvaders en bovenal door de profeten. Zij hebben gewezen op de Christus, Die komen zal. Naast dit hoorbare Woord gaf de Heere aan Israël ook iets zichtbaars. Door de offers en ceremoniën werd het volk gewezen op Christus. Uiteindelijk heeft God alle beloften vervuld in het zenden van Zijn Zoon naar deze aarde. Datzelfde Evangelie mag jij nog elke zondag horen. Je mag het ook elke dag lezen. Laat dit Boek, de Bijbel, daarom niet dicht. Het is het zaad der wedergeboorte.

Ds. A.C. Uitslag

Door Ds. A.C. Uitslag

Ook interessant
JouwKompas is een initiatief van omsionswil.nl