02 April 2021
Jezus … het overwinnende Lam
Jezus … het overwinnende Lam

… en het Lam zal hen overwinnen

— Openbaring 17:14

Tegen een lammetje hoeft geen beest te vechten, nee toch? Een lammetje is volstrekt onnozel en weerloos. Met één klauwhaal neemt een leeuw of beer een lammetje te grazen. Wat verbijsterend dan om te lezen hoe in de eindtijd van deze wereld tien koningen tegen het Lam Jezus zullen vechten én … verliezen! Is Hij datzelfde Lam, Dat eerst ter slachting werd geleid? Is Hij datzelfde Lam, Dat in de troon verschijnt, met de kruis-littekens, ‘staande als geslacht’? Ja, dat is Hij. Het staat erachter in vers 14: ‘Want Het is een Heere der heren en een Koning der koningen’. Begrijpen die tien koningen dat dan niet? Misschien soms wel, maar ze richten hun agressie eigenlijk op christenen, échte christenen, kinderen van God, volgens vers 14: ‘die met Hem zijn, de geroepenen en uitverkorenen en gelovigen’. Als je dát bent, krijg je het echt moeilijk. Nee, niet alleen in Noord-Korea, Pakistan of Nigeria, ook hier in het westen. Moet je eens lezen in dit angstaanjagende hoofdstuk, bijvoorbeeld over die verleidende hoer, die ‘dronken was … van het bloed van de getuigen van Jezus’. Er is maar één manier om hieraan te ontkomen: overwinnen dóór en mét het Lam Jezus. Bid, o bid vurig en volhardend en strijd de goede strijd van het geloof!              

Jaco Cabaret

Door Jaco Cabaret

Ook interessant
JouwKompas is een initiatief van omsionswil.nl