05 Januari 2022
Met Christus
Met Christus

Ik ben met Christus gekruist; en ik leef; doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij.

— Galaten 2:20a

Besef vandaag heel goed dat je zonder Christus alleen maar een vloek bent voor de Heere. Zonder Christus kun je niets goed doen. Met Christus wil zeggen dat je door het geloof deelt in alles wat van Christus is. Zoals een weduwe hertrouwt en een andere achternaam krijgt, zo is er in het geestelijk leven sprake van een ander huwelijk. Van nature ben jij getrouwd met de wet. Maar als je aan de wet gestorven bent, dan is er plaats voor een ander huwelijk. Je krijgt niet alleen de naam van Christus, maar je krijgt ook deel aan al Zijn goederen. Zijn gerechtigheid, Zijn heiligheid, ja alles wat jij nodig hebt om zonder verschrikken voor Gods rechterstoel te kunnen staan. Daarom de vraag: Ken jij de Heere Jezus? En ben jij door het geloof één met Hem? Nu leeft Paulus. Dat wil zeggen: nu staat hij in een heel andere verhouding tot de Heere. Vroeger stond hij als een zelfvoldane farizeeër tegenover de Heere. Maar nu staat hij voor rekening van Christus voor de Heere. Vroeger kon de Heere niet in gunst op hem neerzien. Nu wel.  Kijk het eens na in het boek van jouw leven of jij een bladzijde kunt vinden waarop deze tekst werkelijkheid is geworden voor jou.

Ds. J. Lohuis

Door Ds. J. Lohuis

Ook interessant
JouwKompas is een initiatief van omsionswil.nl