07 Oktober 2023
Keer je om!
Keer je om!

God dan, de tijden der onwetendheid overzien hebbende, verkondigt nu allen mensen alom, dat zij zich bekeren. Daarom dat Hij een dag gesteld heeft, op welken Hij den aardbodem rechtvaardiglijk zal oordelen, door een Man, Dien Hij daartoe geordineerd heeft, verzekering daarvan doende aan allen, dewijl Hij Hem uit de doden opgewekt heeft. 

— Handelingen 17:30-31

De laatste dag van deze week is weer aangebroken. Velen (ook misschien van jouw leeftijd) begonnen mét jou deze week, maar zijn niet meer in het kostbare heden der genade. Jij nog wel. Wat zegt God door Paulus tegen jou? Lees de laatste twee verzen van Paulus’ toespraak hierboven.



Ook in jouw leven klinkt de oproep: ‘Bekeer je!’ Keer je om! Keer terug! Je bent op een doodlopende weg, zolang je de Rechter van hemel en aarde niet dient. Een weg, die in jouw ogen misschien wel goed is en goed uitloopt. Maar volgens de Alwetende is dit echt een fatale vergissing. Nee, keer je niet langer af van je Maker – als je dat nog steeds doet, maar ga naar Hem toe, in ernstig gebed, belijd Hem wie je bent en wat je leven is. Smeek Hem om vergeving van al je zonden en om een hart, dat Hem kent, liefheeft en dient. Dat je een nieuwe mens zal maken, met nieuw inzicht in wat waar is en onwaar, belangrijk en onbelangrijk, goed en slecht.



Dat je een nieuwe wil ontvangt, om te willen, ja, graag te willen, wat God wil en om niet te willen wat Hij niet wil. Ook een nieuw verlangen, nieuwe begeerten, om er zin in te krijgen, elke dag weer, om de Heere Jezus te volgen, Zijn leerling te zijn! Bekering is opgave: jij moet het doen. Bekering is ook gave: God geeft het. Neem de opgave serieus en bedel dan God om de gave van Zijn genade. Namelijk, dat je deze grote Schepper en genadige Verlosser levenslang mag toebehoren en in Zijn Vaderlijke goedheid geborgen zult zijn!

Ds. W. Pieters

Door Ds. W. Pieters

Ook interessant
JouwKompas is een initiatief van omsionswil.nl