11 Oktober 2022
Zuiver
Zuiver

Waarmede zal de jongeling zijn pad zuiver houden? Als hij dat houdt naar Uw Woord.

— Psalm 119:9

Deze tekst gaat over jou, als jongere! En deze tekst stelt jou een hele belangrijke vraag: hoe ziet jouw levensweg eruit? Is jouw pad, jouw levensweg, zuiver in de ogen van God? Zuiver, dat betekent hier: heilig, rein, naar Gods wil. Wordt nu even stil, en denk even rustig na over deze vraag. Hoe zal jij, als jongere, jouw levensweg zuiver houden? Nee, niet zuiver in de ogen van mensen, maar zuiver in de ogen van de heilige God?

 

Vanuit jouzelf is dat onmogelijk. Want als we nog leven zoals we geboren zijn, bewandelen we het pad van de zonde. Zonder ons te bekommeren over de wil en eer van God. Maar wie een echte christen geworden is verlangt in alle dingen te leven zoals de Bijbel ons leert. Je kunt het Woord van God niet meer missen. Je krijgt het lief met je hele hart. Je verlangt om te leven zoals dat Woord ons leert. Omdat de HEERE dat zo waard is! Verlang jij er ook naar om zo te leven?

 

De Heere Jezus heeft Zijn hele leven op aarde Zijn pad écht volmaakt zuiver gehouden in de ogen van Zijn Vader. Als kind, als jongere, als volwassene. Altijd en overal. Bij Hem is vergeving te vinden voor al jouw zonden tegen het Woord van God. Maar Hij wil ook jongeren leren door de Heilige Geest om Hem na te volgen op het pad van het Woord. Om zuiver te leven: naar Gods wil en tot Zijn eer! Hoe zul jij jouw levensweg zuiver voor God houden? Als je Jezus Christus volgt op de weg van het Woord!

Ds. G. Kater

Door Ds. G. Kater

Ook interessant
JouwKompas is een initiatief van omsionswil.nl